Informacja INF-O-PP
Pracodawcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą i dla których dofinansowanie stanowi pomoc publiczną do wniosku o dofinansowanie (Wn-D) powinni załączyć także: formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie INF-O-PP.
Poniżej zamieszczamy instrukcję wypełniania formularza INF-O-PP przez pracodawców ubiegających się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Formularz ten stanowi załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. nr 53, poz. 312 z późn. zm.), dalej rozporządzenia z dnia 29 marca 2010 r.
Sekcja A Informacje dotyczące podmiotu, któremu ma być udzielona pomoc publiczna
Punkt 1-3 - Należy wpisać podstawowe informacje na temat beneficjenta pomocy i prowadzonej przez niego działalności, tj. NIP, imię i nazwisko albo nazwa podmiotu ubiegającego się o pomoc oraz jego adres miejsca zamieszkania albo adres siedziby podmiotu. W przypadku pomocy w formie dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych beneficjentem pomocy jest pracodawca, należy więc wskazać dane pracodawcy.
W sytuacji gdy o pomoc wnioskuje wspólnik spółki cywilnej, jawnej albo partnerskiej albo komplementariusz spółki komandytowej albo komandytowo-akcyjnej niebędący akcjonariuszem, w związku z działalnością prowadzoną w tej spółce, w formularzu podaje się informacje dotyczące tej spółki. W przypadku spółki cywilnej należy podać NIP tej spółki, nazwę pod jaką spółka funkcjonuje na rynku oraz miejsce prowadzenia działalności, a w przypadku braku nazwy i miejsca prowadzenia działalności, imiona i nazwiska oraz adresy wszystkich wspólników tej spółki.
Uwaga! W przypadku pomocy w formie dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych beneficjentem pomocy jest pracodawca, należy więc wskazać dane pracodawcy.
Sekcja A1 Informacje dotyczące wspólnika spółki cywilnej lub osobowej wnioskującego o pomoc w związku z działalnością prowadzoną w tej spółce
Punkt 1a-3a wypełnia się wyłącznie w przypadku, gdy o pomoc wnioskuje wspólnik spółki cywilnej, jawnej albo partnerskiej albo komplementariusz spółki komandytowej albo komandytowo-akcyjnej niebędący akcjonariuszem, w związku z działalnością prowadzoną w tej spółce. W tych punktach należy wpisać podstawowe informacje na temat wspólnika, tj. NIP (o ile posiada), imię i nazwisko albo nazwa wspólnika, adres miejsca zamieszkania albo adres siedziby wspólnika.
Uwaga! Jeżeli pracodawcą i jednocześnie wnioskodawcą jest spółka cywilna, jawna, partnerska, komandytowa albo komandytowo-akcyjna, części A1 nie należy wypełniać.
Punkt 4 - Identyfikator gminy, w której podmiot ma miejsce zamieszkania albo siedzibę - należy wpisać siedmiocyfrowe oznaczenie nadane w sposób określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. nr 157, poz. 1031 z późn. zm.). Lista identyfikatorów gmin znajduje się na stronie internetowej www.stat.gov.pl.
Punkt 5 - Forma prawna podmiotu - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X. W przypadku zaznaczenia "INNA", należy podać jaka np. spółka cywilna.
Punkt 6 - Wielkość podmiotu, zgodnie z załącznikiem 1 do rozporządzenia nr 651/2014 - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X.
Według artykułu 2 załącznika 1 do rozporządzenia nr 651/2014:
- do kategorii mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw ("MŚP") należą przedsiębiorstwa, które zatrudniają mniej niż 250 pracowników i których roczny obrót nie przekracza 50 milionów euro lub całkowity bilans roczny nie przekracza 43 milionów euro,
- w kategorii MŚP małe przedsiębiorstwo definiuje się jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 pracowników i którego roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 10 milionów euro,
- w kategorii MŚP mikroprzedsiębiorstwo definiuje się jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 10 pracowników i którego roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 milionów euro.
Punkt 7 - Klasa działalności wskazana zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. nr 251, poz. 1885 ze zm.).
Beneficjent ubiegający się o pomoc wpisuje klasę PKD zgodną z klasyfikacją z 2007 r. W przypadku posiadania więcej niż jednego kodu PKD, należy podać kod dotyczący prowadzonej działalności gospodarczej, w związku z którą wnioskodawca ubiega się o pomoc. Jeżeli brak jest możliwości ustalenia jednej takiej działalności, podaje się klasę PKD tej działalności, która generuje największy przychód.
Punkt 8 - Data utworzenia podmiotu - należy wpisać datę rozpoczęcia działalności gospodarczej, w związku z którą wnioskodawca ubiega się o pomoc.
Punkt 9 - Powiązania z innymi przedsiębiorcami - należy odpowiedzieć na pytania zawarte w lit. a-f, a w przypadku zaznaczenia chociaż jednej odpowiedzi twierdzącej, należy również podać identyfikator podatkowy NIP wszystkich powiązanych z podmiotem przedsiębiorców.
Uwaga! W orzecznictwie unijnym wielokrotnie wyrażano pogląd, iż podmioty o złożonej strukturze, na które składa się wiele powiązanych ze sobą jednostek o odrębnej osobowości prawnej, należy traktować jak jednolity organizm gospodarczy. Wszystkie zatem podmioty, które są kontrolowane (prawnie lub faktycznie) przez ten sam podmiot, należy traktować jako jedno przedsiębiorstwo.
Zgodnie z art. 3 ust. 3 załącznika 1 do rozporządzenia nr 651/2014 za przedsiębiorstwa powiązane uznaje się wszystkie przedsiębiorstwa pozostające ze sobą w jednej z następujących relacji:
- przedsiębiorstwo ma większość praw głosu w innym przedsiębiorstwie w roli udziałowca/akcjonariusza lub członka,
- przedsiębiorstwo ma prawo wyznaczyć lub odwołać większość członków organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego innego przedsiębiorstwa,
- przedsiębiorstwo ma prawo wywierać dominujący wpływ na inne przedsiębiorstwo na podstawie umowy zawartej z tym przedsiębiorstwem lub postanowień w jego statucie lub umowie spółki,
- przedsiębiorstwo będące udziałowcem/akcjonariuszem lub członkiem innego przedsiębiorstwa kontroluje samodzielnie, na mocy umowy z innymi udziałowcami/akcjonariuszami lub członkami tego przedsiębiorstwa, większość praw głosu udziałowców/akcjonariuszy lub członków w tym przedsiębiorstwie.
W przypadku wystąpienia jednego z ww. powiązań między dwoma lub więcej podmiotami powinny być one traktowane jako "jedno przedsiębiorstwo". Mając powyższe na uwadze w brzmieniu § 2 ust. 1 pkt 1 lit. i rozporządzenia z dnia 29 marca 2010 r. zobowiązano wnioskodawców ubiegających się o pomoc do przedstawiania informacji o ich powiązaniach z innymi przedsiębiorstwami. Jednocześnie w części A formularza dodano pkt 9 zawierający pytania o takie powiązania podmiotu któremu ma zostać udzielona pomoc.
Sekcja B Informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej podmiotu, któremu ma być udzielona pomoc publiczna - należy zaznaczyć właściwą pozycję w punktach od 1 do 5 i 7. Punkt 6 nie dotyczy pracodawców ubiegających się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych, wypełnia się go jedynie w przypadku podmiotów, którym ma być udzielona pomoc, do obliczenia wartości której konieczne jest ustalenie ich stopy referencyjnej (tj. w formie takiej jak: pożyczki, gwarancje, odroczenia, rozłożenia na raty). Warunek, o którym mowa w punkcie 1 jest spełniony, jeśli po odjęciu wartości skumulowanych strat od sumy kapitałów o charakterze rezerwowym (takich jak kapitał zapasowy, rezerwowy oraz kapitał z aktualizacji wyceny) uzyskano wynik ujemny, którego wartość bezwzględna przekracza połowę wartości kapitału zarejestrowanego, tj. akcyjnego lub zakładowego.
Punkty 1 i 2 nie dotyczą mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, o których mowa w załączniku 1 rozporządzenia nr 651/2014, istniejących krócej niż 3 lata (od dnia ich utworzenia do dnia wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy) albo ubiegających się o pomoc udzielaną na warunkach określonych w art. 21 rozporządzenia nr 651/2014 w okresie siedmiu lat od daty pierwszej sprzedaży komercyjnej, które kwalifikują się do inwestycji w zakresie finansowania ryzyka w następstwie przeprowadzenia procedury due diligence przez wybranego pośrednika finansowego.
W pkt 7 należy podać również informacje o sytuacji ekonomicznej każdego powiązanego z wnioskodawcą przedsiębiorstwa. Odpowiedź "tak" zaznacza się, jeżeli została spełniona co najmniej jedna przesłanka określona w punktach od 1 do 5, a "nie dotyczy" wyłącznie w przypadku braku wystąpienia powiązań z innymi podmiotami.
Sekcja C Informacja o decyzji Komisji Europejskiej nakładającej obowiązek zwrotu udzielonej pomocy publicznej - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X.
Informacja o obowiązku zwrotu udzielonej pomocy wynikającym z decyzji Komisji Europejskiej, dotyczy zarówno wnioskodawcy, jak i każdego powiązanego z nim przedsiębiorstwa.
Sekcja D Informacje dotyczące działalności gospodarczej prowadzonej przez podmiot, któremu ma być udzielona pomoc publiczna
Punkt 1 lit. a-j i 2 - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X.
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi twierdzącej w pkt 1 lit. a, b lub d-j, w punkcie 3 należy wskazać czy zapewniona jest rozdzielność rachunkowa uniemożliwiająca przeniesienie na wskazaną w tych punktach działalność korzyści wynikających z uzyskanej pomocy. W przypadku odpowiedzi twierdzącej należy dodatkowo wskazać w jaki sposób jest zapewniona rozdzielność rachunkowa.
Rozdzielność rachunkowa określonej działalności gospodarczej polega na prowadzeniu odrębnej ewidencji dla tej działalności gospodarczej oraz prawidłowym przypisywaniu przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających obiektywne uzasadnienie metod, a także określeniu w dokumentacji, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r. poz. 1047 z późn. zm.), zasad prowadzenia odrębnej ewidencji oraz metod przypisywania kosztów i przychodów.
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi twierdzącej w pkt 1 lit. a i/lub w pkt 1 lit. b oraz 2 przy jednoczesnym wskazaniu w pkt 7 części A klasy PKD należącej do sektora rybołówstwa i akwakultury lub działalności w zakresie produkcji podstawowej produktów rolnych wymienionych w załączniku 1 do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, wniosek Wn-D zostanie skierowany do korekty z tytułu złożenia niewłaściwego formularza. Właściwym formularzem w tym przypadku jest Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie - INF-O-PR.
Punkt 4 Informacje dotyczące planowanego przedsięwzięcia, na realizację którego podmiot ubiega się o pomoc:
a) opis przedsięwzięcia, w tym planowane daty jego rozpoczęcia i zakończenia - należy wskazać, czego dotyczy przedsięwzięcie, na realizację którego wnioskodawca ubiega się o pomoc oraz podać okres sprawozdawczy wynikający z dokumentu, do którego informacja jest załącznikiem,
b) lokalizacja przedsięwzięcia - należy wpisać adres siedziby wnioskodawcy,
c) wykaz kosztów przedsięwzięcia oraz ich wartości nominalne i zdyskontowane - należy podać kwotę całkowitych kosztów płacy poniesionych w związku z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych w okresie sprawozdawczym wynikającym z dokumentu, do którego informacja jest załącznikiem, tj. sumę pozycji 52 - "Koszty płacy" z formularzy INF-D-P, zliczoną z okresu sprawozdawczego, do którego INF-O-PP stanowi załącznik.
Punkt 5 nie wypełniają pracodawcy ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.
Sekcja D formularza zawiera informacje na temat części działalności gospodarczej przedsiębiorstwa, na którą ma zostać przeznaczona pomoc, czyli przedsięwzięcia na realizację którego wnioskodawca ubiega się o pomoc. Przez przedsięwzięcie należy rozumieć w szczególności projekt, inwestycję, działanie lub usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym. Informacje w części D pkt 4 formularza dotyczą przedsięwzięcia, na które beneficjent wnioskuje o pomoc składając tę informację (INF-O-PP), natomiast w części E pkt 8 formularza wnioskodawca wykazuje jaką pomoc otrzymał już na te przedsięwzięcie z innych źródeł.
Sekcja E Informacje dotyczące otrzymanej pomocy
Punkt 1-4 - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X.
Pracodawcy ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych w punkcie 4 zaznaczają odpowiedź "nie dotyczy".
Punkt 5 - w przypadku zaznaczenia odpowiedzi twierdzącej w pkt 1, 3 lub 4 należy wypełnić tabelę zamieszczoną poniżej tego punktu, w odniesieniu do już otrzymanej pomocy. Instrukcja wypełnienia tabeli jest dostępna w części G formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Uwaga! Tabelę uzupełniamy tylko w przypadku, gdy pracodawca otrzymał pomoc z innych źródeł do kosztów płacy poniesionych w związku z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych, na które ma być przeznaczona pomoc z PFRON.
Punkt 6 - należy podać całkowitą wartość w euro (obliczoną zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - Dz. U. z 2016 r. poz. 1808 ze zm.) pomocy otrzymanej w ramach tego samego przeznaczenia przez podmiot ubiegający się o pomoc oraz podmioty z nim powiązane, których identyfikatory podatkowe są wskazane w części A pkt 9 formularza INF-O-PP w roku kalendarzowym, w którym ten podmiot ubiega się o pomoc.
Punkt 7 - nie wypełniają pracodawcy ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.
Punkt 8 - w przypadku, gdy w tabeli zamieszczonej w pkt 5 wykazano jakąkolwiek pomoc, należy dodatkowo podać informacje dotyczące przedsięwzięcia, na realizację którego podmiot tę pomoc otrzymał.
Sekcja F Informacje dotyczące osoby upoważnionej do przedstawienia informacji
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zawierający wszystkie części musi być podpisany przez wnioskodawcę lub osobę upoważnioną przez wnioskodawcę stosownym pełnomocnictwem dostarczonym do PFRON.
Uwaga! Obecnie w systemie SODiR online lub SODiR offline - jest jeszcze zamieszczona "stara" wersja formularza INF-O-PP, w związku z powyższym pracodawcy, którzy wysyłają do PFRON dokumenty w wersji elektronicznej do czasu zmiany formularza - muszą wypełnić "starą wersję" INF-O-PP. Pracodawcy wypełniający wnioski Wn-D papierowo powinni dołączać nowy wzór INF-O-PP.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.UmowyoPrace.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
20.12.2024 (piątek)
15.01.2025 (środa)
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE - Prawo pracy
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|