Zmiana adresu zamieszkania ubezpieczonego w ZUS
Pracownik zgłosił pracodawcy, że zmienił adres zamieszkania. W jaki sposób dokonać takiej zmiany w dokumentach ZUS?
O zmianie adresu zamieszkania pracownika informuje się ZUS na formularzu ZUS ZUA.
Zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych zawiera w szczególności następujące dane dotyczące osoby zgłaszanej, tj.:
- numer PESEL, a w razie gdy ubezpieczonemu nie nadano tego numeru - serię i numer dowodu osobistego lub paszportu,
- nazwisko, imię pierwsze i drugie,
- datę urodzenia, nazwisko rodowe, obywatelstwo i płeć,
- tytuł ubezpieczenia,
- stopień niepełnosprawności,
- posiadanie ustalonego prawa do emerytury lub renty,
- adres zameldowania na stałe miejsce pobytu, adres zamieszkania, jeżeli jest inny niż adres zameldowania na stałe miejsce pobytu, adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zameldowania na stałe miejsce pobytu i adres zamieszkania.
O wszelkich zmianach we wskazanych danych płatnik składek zawiadamia ZUS w terminie 7 dni od ich zaistnienia, stwierdzenia nieprawidłowości we własnym zakresie lub otrzymania zawiadomienia o stwierdzeniu nieprawidłowości przez ZUS. Wynika tak z art. 36 ust. 13 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.
Adres zamieszkania pracownika jest wykazywany w bloku XII. formularza ZUS ZUA. Jego aktualizacji dokonuje się poprzez przekazanie tego dokumentu w trybie zmiany. W tym celu należy w bloku I. "Dane organizacyjne" w polu 02. wpisać cyfrę "1", a następnie w kolejnych blokach wszystkie prawidłowe dane z uwzględnieniem aktualnego adresu.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.SkladkaZUS.pl » |
Terminarz
20.11.2024 (środa)
16.12.2024 (poniedziałek)
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE - Prawo pracy
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|