vademecum kadrowego, składki ZUS, zasiłki, wynagrodzenia, urlopy, bhp
lupa
A A A

Korzyści związane z zatrudnianiem niepełnosprawnych - Dodatek nr 19 do Ubezpieczeń i Prawa Pracy nr 20 (542) z dnia 10.10.2021

Sporządzenie informacji INF-U

Informację o kwocie obniżenia wpłaty na PFRON sporządza sprzedający (zdefiniowany na str. 59-60 niniejszego opracowania) na formularzu INF-U. Informację tę wystawia w terminie wskazanym w art. 22 ust. 10 pkt 1 ustawy o rehabilitacji (wskazanym na str. 61 niniejszego opracowania).

Przykład

Sprzedający wraz z fakturą wystawioną 2 września 2021 r. z terminem płatności 16 września 2021 r. wskazanym na fakturze, przesłał do nabywcy informację o zasadach nabywania i korzystania z obniżenia wpłat na PFRON, możliwości złożenia oświadczenia o rezygnacji z zamiaru korzystania z prawa do obniżenia wpłat i możliwości odwołania tego oświadczenia.

Jeżeli sprzedający do 15 października 2021 r. nie otrzyma od nabywcy oświadczenia o rezygnacji z ulg w 2021 r. i nabywca zapłaci terminowo za tę fakturę - sprzedający powinien najpóźniej do 31 października 2021 r. wystawić informację INF-U.


W informacji INF-U sprzedający podaje:

  1. "Dane ewidencyjne i adres sprzedającego", wpisując w poz. 1 - Numer w rejestrze PFRON (jeżeli został nadany sprzedającemu przed dniem złożenia informacji), w poz. 2 - NIP (jeżeli jego nadanie wynika z przepisów prawa), w poz. 3 - REGON (gdy sprzedający posiada 9-cyfrowy numer REGON należy po dziewiątej cyfrze wpisać pięć zer), w poz. 4 - pełną nazwę albo firmę, albo imię i nazwisko sprzedającego (dane sprzedającego powinny być zgodne z danymi wykazanymi na fakturze, o której mowa w poz. 39 i 40 z uwzględnieniem struktury sprzedającego wskazanej w poz. 5), w poz. 5 - dane o strukturze (cyfrę 0, 1, 2 w zależności od jednostki organizacyjnej), w poz. od 6 do 11 odpowiednio ulicę, nr domu, nr lokalu, miejscowość, kod pocztowy, pocztę, w poz. od 12 do 14 odpowiednio numer telefonu, faksu, e-mail (w przypadku korzystania z telefonu, faksu, poczty elektronicznej).
  2. "Dane ewidencyjne i adres nabywcy", wpisując w poz. 15 - NIP (jeżeli jego nadanie wynika z przepisów prawa), w poz. 16 - REGON (gdy jest 9-cyfrowy po dziewiątej cyfrze wpisać pięć zer), w poz. 17 - pełną nazwę albo firmę, albo imię i nazwisko nabywcy (dane nabywcy powinny być zgodne z danymi wykazanymi na fakturze, o której mowa w poz. 39 i 40 z uwzględnieniem struktury nabywcy wskazanej w poz. 18), w poz. 18 - dane o strukturze, w poz. od 19 do 24 - odpowiednio ulicę, nr domu, nr lokalu, miejscowość, kod pocztowy, pocztę.
  3. "Informacja o kwocie obniżenia wpłat". Ten blok omówimy szczegółowo. Sprzedający wpisuje w nim w:
    • poz. 25 znak informacji INF-U w formacie: U/nr informacji w ewidencji/miesiąc wystawienia informacji/rok wystawienia informacji/symbol rodzaju informacji (Z - informacja zwykła, X - informacja korygująca informację zwykłą wystawioną przed dniem 1 lipca 2016 r. lub informację korygującą tę informację, K - informacja korygująca pozostałe informacje zwykłe lub korygujące)/numer kolejny informacji (0 - informacja zwykła, 1-99 - numer kolejny korekty)/symbol formy (P - papierowa, E - elektroniczna),
Przykład

Sprzedający wystawiając nabywcy w październiku 2021 r. informację INF-U jako znak wpisał: U/120/10/2021/Z/0/P. Załóżmy, że w listopadzie 2021 r. dokona korekty tej informacji. Wówczas jako znak informacji wpisze: U/131/11/2021/K/1/P.


  • poz. 26 - X w odpowiednim polu w zależności od tego czy jest to informacja zwykła, czy korygująca; w przypadku gdy jest to informacja korygująca w poz. 27 - podaje się znak informacji korygowanej, a gdy informacji korygowanej nie nadano znaku o strukturze wymaganej w poz. 27, to w poz. 27a należy wpisać numer informacji korygowanej nadany przez sprzedającego lub wpisać "bez znaku", a poz. 27 pozostawić niewypełnioną,
  • poz. 28 - sprzedający podaje okres sprawozdawczy, tj. miesiąc i rok, w którym przypadł termin płatności za zakup (a nie miesiąc faktycznej zapłaty za zakup).
Przykład

Przyjmujemy założenia, że sprzedający za usługi własne wystawił nabywcy fakturę 8 września 2021 r., z terminem płatności określonym na fakturze na 8 października 2021 r. Data sprzedaży na fakturze to 31 sierpnia 2021 r. Jest to faktura zaliczona do przychodu ze sprzedaży za sierpień 2021 r. Sprzedający za lipiec br. osiągnął 30% wskaźnik osób wymienionych w art. 22 ust. 1 ustawy o rehabilitacji. Nabywca za tę fakturę zapłaci 1 października br. Kwota netto za zakup usługi własnej określona na fakturze dokumentującej zakup wyniosła za sierpień br. - 30.000 zł. Również przychód ze sprzedaży własnych usług, z wyłączeniem handlu lub produkcji sprzedającego, zrealizowanych na rzecz nabywcy (dane z miesiąca, do którego zaliczono przychód z tytułu zakupu), wyniósł 30.000 zł. Sprzedający zatrudniał w lipcu br. ogółem 50 pracowników, z tego wszystkie osoby były zaliczone do znacznego i umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, dodatkowo z tych 50 pracowników, 16-stu miało orzeczenia w stopniu znacznym i dlatego 30% wskaźnik osób wymienionych w art. 22 ust. 1 został osiągnięty.

W informacji INF-U w poz. 28 jako okres sprawozdawczy pracodawca wpisał - 10.2021 (ponieważ data płatności na fakturze to 8 października 2021 r.).

  • poz. 29 - cyfrę 1 - w przypadku nabycia prawa do obniżenia wpłat na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 30 września 1991 r. w sprawie szczegółowych zasad obniżania wpłat... (Dz. U. nr 88, poz. 401), które utraciło moc z dniem 2 stycznia 1999 r., 2 - w przypadku nabycia prawa do obniżenia wpłat na zasadach obowiązujących od 2 stycznia 1999 r. do 30 czerwca 2016 r., 3 - w przypadku nabycia prawa do obniżenia wpłat na zasadach obowiązujących od 1 lipca 2016 r.,

Cd. przykładu

Sprzedający z przykładu w poz. 29 wpisze 3, ponieważ udziela nabywcy ulgę na zasadach obowiązujących od 1 lipca 2016 r.


  • poz. 30 - sposób obliczenia kwoty obniżenia, tj. odpowiednio cyfrę 1 - w przypadku obliczenia kwoty obniżenia na zasadach obowiązujących do 31 grudnia 1998 r., 2 - w przypadku obliczenia kwoty obniżenia na zasadach obowiązujących w okresie od 1 stycznia do 31 maja 1999 r., 3 - w przypadku obliczenia kwoty obniżenia na zasadach obowiązujących w okresie od 1 czerwca 1999 r. do 31 grudnia 2001 r., 4 - w przypadku obliczenia kwoty obniżenia na zasadach obowiązujących w latach 2002-2003, 5 - w przypadku obliczenia kwoty obniżenia na zasadach obowiązujących w okresie od 1 stycznia 2004 r. do 30 czerwca 2016 r., 6 - w przypadku obliczenia kwoty obniżenia na zasadach obowiązujących w okresie od 1 lipca 2016 r., 7 - w przypadku obliczenia kwoty obniżenia na zasadach obowiązujących w okresie od 1 stycznia 2017 r., 8 - w przypadku obliczenia kwoty obniżenia na zasadach obowiązujących w okresie od 1 października 2018 r.,

Cd. przykładu

Sprzedający z przykładu w poz. 30 wpisze 8, gdyż kwota obniżenia została obliczona na zasadach obowiązujących od 1 października 2018 r.


  • poz. 31 przychód ogółem ze sprzedaży własnych usług, z wyłączeniem handlu, lub produkcji sprzedającego (dane z miesiąca, do którego zaliczono przychód z tytułu zakupu),

Cd. przykładu

Sprzedający z przykładu za sierpień br. z usług własnych osiągnął przychód (wartość netto) 100.000 zł, a zatem w poz. 31 wpisał 100.000 zł.


  • poz. 32 - przychód ze sprzedaży własnych usług, z wyłączeniem handlu, lub produkcji sprzedającego, zrealizowanych na rzecz nabywcy (dane z miesiąca, do którego zaliczono przychód z tytułu zakupu),

Cd. przykładu

Przychód ze sprzedaży własnych usług, z wyłączeniem handlu, lub produkcji sprzedającego, zrealizowanych na rzecz nabywcy wyniósł 30.000 zł. Sprzedający w poz. 32 wpisał 30.000 zł.


  • poz. 33 - kwota należności za zakup określona na fakturze dokumentującej zakup, z uwzględnieniem korekt tej faktury, przy czym gdy poz. 30 = 6, 7 lub 8, to kwotę tę należy pomniejszyć o kwotę podatku od towarów i usług,

Cd. przykładu

Za sierpień br. kwota netto za zakup usługi własnej określona na fakturze dokumentującej zakup wyniosła 30.000 zł. Sprzedający w poz. 33 wpisał 30.000 zł.


  • poz. 34 - sumę wynagrodzeń pracowników (jeżeli poz. 30 = 1 lub 2), lub sumę wynagrodzeń pracowników pomniejszoną o należne od nich składki na ubezpieczenia społeczne (jeżeli poz. 30 = 3), albo sumę wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych pomniejszoną o należne od nich składki na ubezpieczenia społeczne (jeżeli poz. 30 = 4), albo sumę wynagrodzeń pracowników o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności pomniejszoną o należne od nich składki na ubezpieczenia społeczne (jeżeli poz. 30 = 5),

Cd. przykładu

Dokonując wyliczenia sumy wynagrodzeń za sierpień br., sprzedający przyjął kwotę 2.243,54 zł, tj. (2.600 zł - płaca minimalna z grudnia 2020 r. minus składki po stronie pracownika 13,71%), którą następnie pomnożył przez liczbę pracowników zaliczonych do znacznego i umiarkowanego stopnia niepełnosprawności w przeliczeniu na pełny etat. A zatem w poz. 34 sprzedający wpisał 112.177,00 zł (2.243,54 zł x 50 etatów).


  • poz. 35 - jeżeli poz. 30 = 7 lub 8, należy wpisać przeciętny miesięczny stan zatrudnienia pracowników w rozumieniu art. 2 K.p. zatrudnionych na podstawie umowy o pracę lub spółdzielczej umowy o pracę w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy; a w pozostałych przypadkach - przeciętny miesięczny stan zatrudnienia pracowników w rozumieniu art. 2 K.p., również w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy; gdy poz. 30 = 6, 7 lub 8, należy podać dane z miesiąca, do którego zaliczono przychód z tytułu zakupu, a w pozostałych przypadkach - dane z miesiąca, do którego zaliczono przychód z tytułu zakupu, lub z miesiąca, w którym realizowano zakupioną produkcję lub usługę; do ustalania stanów zatrudnienia pracowników stosuje się wyłączenia ze stanów zatrudnienia określone w art. 21 ust. 5 ustawy o rehabilitacji,

Dla wyjaśnienia: Pracownikiem, zgodnie z art. 2 K.p. jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.


  • poz. 36 - zatrudnienie osób niepełnosprawnych (ustalane na analogicznych zasadach jak w poz. 35),

Cd. przykładu

Sprzedający z przykładu w poz. 35 i 36 wpisze 50,000 (etaty ogółem - poz. 35 i również etaty osób niepełnosprawnych - poz. 36).


  • poz. 37 - kwota obniżenia,

Dla wyjaśnienia: Kwota obniżenia stanowi iloczyn wskaźnika wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników sprzedającego zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności i wskaźnika udziału przychodów, nie może być wyższa niż 50% kwoty należności za zakup określonej na fakturze, pomniejszonej o kwotę podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem korekt tej faktury (art. 22 ust. 5 ustawy o rehabilitacji).


Cd. przykładu

Ulga w poz. 37 na INF-U do tej faktury będzie wynosiła po wyliczeniach 15.000 zł, gdyż została ograniczona do kwoty stanowiącej 50% wartości faktury netto z poz. 33.


4. "Uwagi" - w przypadku składania informacji korygującej w tym bloku należy podać przyczyny korekty informacji oraz wypisać pozycje, które zostały skorygowane. Ewentualnie sprzedający w przypadku terminu określonego na fakturze, który wypada w sobotę, niedzielę lub święta może wskazać, że termin płatność wypadł w dni wolne od pracy i dlatego nabywca mógł za taką fakturę zapłacić w najbliższym dniu roboczym.

5. "Oświadczenia końcowe". W tym bloku sprzedający oświadcza, że spełnia warunki prawne wymagane do wystawienia informacji o kwocie obniżenia. Warunki te zostały określone w art. 22 ust. 1 ustawy o rehabilitacji (powołane na wstępie) i dotyczą one struktury zatrudnienia oraz wytworzenia produkcji lub usług przez sprzedającego. W poz. 38 wstawia znak "X" w odpowiednim polu, tj. produkcja własna, czy usługi własne (z wyłączeniem handlu), w poz. 39 zamieszcza dane dotyczące faktury za zakup (tj. datę wystawienia faktury w formacie rok-miesiąc-dzień). W następnych pozycjach wpisuje w poz. 40 - znak faktury z poz. 39, a w poz. 41 - termin płatności. W poz. 42 sprzedający zamieszcza datę zapłaty za zakup, która nie może być późniejsza od daty wskazanej w poz. 41 oraz może być wcześniejsza od daty z poz. 39 (np. w razie zapłaty z wykorzystaniem kompensaty). Jeżeli płatność dokonywana jest przelewem, to należy podać datę obciążenia rachunku bankowego nabywcy. Jeśli zapłata wpłynęła na rachunek bankowy sprzedającego nie później niż w terminie określonym na fakturze, to odpowiednio w poz. 42 można wpisać datę wpływu na rachunek sprzedającego.

Płatność za zakup może być dokonana w dowolny sposób skutkujący przekazaniem sprzedającemu pełnej kwoty należności za zakup nie później niż w dniu upływu terminu określonego na fakturze.

W poz. 43 sprzedający informuje o nieprzekazaniu/przekazaniu nabywcy informacji, o której mowa w art. 22 ust. 1a ustawy o rehabilitacji. Przypominamy, że na mocy tego przepisu wraz z fakturą zakupu sprzedający przekazuje nabywcy, jednokrotnie w danym roku, informację o:

  • zasadach nabywania i korzystania z obniżenia wpłat,
  • możliwości złożenia oświadczenia o rezygnacji z zamiaru korzystania z prawa do obniżenia wpłat,
  • możliwości odwołania oświadczenia, o którym mowa wyżej.

Jeśli sprzedający przesłał nabywcy ww. informacje, to w poz. 44 umieszcza datę. W kolejnych poz. 45, 45a, 46 sprzedający odpowiednio oznacza, czy nabywca po otrzymaniu informacji nie złożył oświadczenia o rezygnacji z zamiaru korzystania z prawa do obniżenia wpłat, złożył to oświadczenie i nie odwołał go lub odwołał je w dniu podając datę.

W poz. 47 sprzedający oświadcza, że kopię tej informacji przekaże PFRON przy Informacji miesięcznej o informacjach o kwocie obniżenia wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (INF-1-u), którą złoży za okres sprawozdawczy. Będzie to miesiąc wystawienia INF-U, czyli będą to dane z poz. 50 INF-U.

W poz. 48 i 49 odpowiednio oznacza czy nie jest to duplikat informacji albo że jest to duplikat informacji sporządzony w dniu (podaje datę w formie rok-miesiąc-dzień).

Dla wyjaśnienia: Duplikat INF-U będzie wypełniany poprzez sporządzenie INF-U w brzmieniu takim jak INF-U duplikowana, z wyjątkiem poz. 48 i 49. Pole 1 w poz. 48 zaznacza się, gdy sporządzana informacja nie jest duplikatem, a pole 2, gdy jest duplikatem. W razie zaznaczenia pola 1, nie wypełnia się poz. 49, natomiast w razie zaznaczenia pola 2 należy wypełnić poz. 49, w której wpisuje się datę sporządzenia duplikatu. Jak wyjaśnił resort pracy w odpowiedzi z 27 września 2018 r., na zapytanie OBPON.ORG (udostępnionej naszemu Wydawnictwu): "(...) Duplikat nie będzie miał indywidualnego numeru. Nie będzie on również odrębnie wysyłany do PFRON przy INF-1-u (ponieważ nie wpływa on na cechy oryginału INF-U ani na skutki jego wystawienia, czy uzyskania), jednak będzie przechowywany przez sprzedającego i nabywcę. Poz. 49 nie zastępuje w przypadku duplikatów poz. 50 (w tym sensie nie będzie oddziaływać na poz. 47). (...)". Natomiast zidentyfikowanie, która INF-U jest duplikowana, będzie wynikać z treści duplikatu, tj. z poz. 25 i 26 pola 1 (gdy duplikat dotyczy INF-U zwyklej) albo z poz. 26 pole 2 oraz poz. 27-27a (gdy duplikat dotyczy INF-U korygującej).

Sprzedający potwierdza, że dane zawarte w informacji są zgodne ze stanem prawnym i faktycznym, w poz. 50 podaje datę wystawienia informacji, a w poz. 51 imię i nazwisko osoby upoważnionej w przypadku wystawiania informacji przez osobę upoważnioną, która w poz. 52 składa swój podpis.

Kopię informacji INF-U sprzedawca przekazuje do PFRON w formie załącznika do sporządzanej informacji INF-1-u w terminie do 20. dnia miesiąca następnego po miesiącu, w którym wystawił informacje INF-U. Informacje te przekazuje do PFRON poprzez system e-PFRON2 lub w formie papierowej na adres Biura PFRON w Warszawie.

Uwaga! We wzorze informacji INF-U (także INF-1-u) zastosowano rozwiązania prodostępnościowe. Niezależnie od tego, że składający może wprowadzać na własny użytek środki identyfikacji dokumentu i elementów jego treści, każda strona wniosku została wyposażona w domyślny stały fotokod (kod QR) w prawym górnym rogu strony. Kod oznacza: rodzaj dokumentu, jego część, numer strony, a na ostatniej stronie każdej informacji - również informację o orientacji strony oraz miejscu złożenia podpisu. Są to dane stałe, więc mogły zostać uwzględnione we wzorze informacji. Dzięki temu np. osoba z dysfunkcją wzroku, która samodzielnie sporządziła informację w dostępnym formacie, po wydrukowaniu dokumentu nadal będzie mogła go samodzielnie zidentyfikować i podpisać.

 Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz,
wejdź do serwisu
www.UmowyoPrace.pl » 
Więcej w zasobach płatnych

Serwis Głównego Księgowego

Gazeta Podatkowa

Terminarz

listopad 2024
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
16
17
18
19
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
sklep.gofin.pl - RABATY, NAGRODY, PROMOCJE
NEWSLETTERY
Fachowe czasopisma - PoznajProdukty.gofin.pl
KODEKS PRACY, Prawo Pracy
UMOWA O PRACĘ - druk, przykład. Wypowiedzenie (rozwiązanie) umowy o pracę.
Wszystko o urlopach pracowniczych - wypoczynkowy, bezpłatny, macierzyński, szkoleniowy
Przydatne linki
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.